איפיינד Latest שאלות

מערכת איפיינד
  • 0
  • 0

מכירים קציצות צמחוניות עם הרבה חלבון לספורטאים?

מכירים קציצות צמחוניות עם הרבה חלבון לספורטאים?

Read less
  1. קציצות צמחוניות עתירות חלבון לספורטאים מצרכים 200 גרם עדים כתומים 200 גרם שעועית אזוקי מבושלת 100 גרם קמח חומוס (אפשר קלוי) 100 גרם קמח סויה 50 גרם גרעיני פשתן 3-4 כפות גרעיני צ'יה שמן זית 1 כף מלח 1 כף פלפל שחור חופן עלי פטרוזיליה כמה שיני שום בצל אופן ההכנה אחת הבעיות שאני נתקל בהם כמי שעושה הרבהRead more

    קציצות צמחוניות עתירות חלבון לספורטאים

    מצרכים
    200 גרם עדים כתומים
    200 גרם שעועית אזוקי מבושלת
    100 גרם קמח חומוס (אפשר קלוי)
    100 גרם קמח סויה
    50 גרם גרעיני פשתן
    3-4 כפות גרעיני צ'יה
    שמן זית
    1 כף מלח
    1 כף פלפל שחור
    חופן עלי פטרוזיליה
    כמה שיני שום
    בצל

    אופן ההכנה

    אחת הבעיות שאני נתקל בהם כמי שעושה הרבה ספורט ומשתדל לא לאכול כמעט מוצרים מהחי זו בעיית החלבונים. שנים רבות ניסיתי לפצח את האופן בו ניתן להכין מזון עתיר חלבונים לפחות כמו בשר שיספק את מינון החלבונים של כ 0.8 גרם חלבון לכל קילו משקל גוף, זה מה שדרוש לספורטאי. אני יודע שיש טענות שהגוף לא זקוק לכמות חלבונים, אבל אני גם יודע מה השפעת החלבונים על הגוף אצל מתאמנים – ונחיצותם לא עומדת בספק לפחות מבחינתי.
    האהרה היתה בדמות המוצרים שציינתי למעלה שכמות החלבון שבהם אינה פחותה מחלבון מהחי. באזוקי ובשעועית יש כ 24 גרם חלבון ל 100 גרם מוצר (כמו בעוף), בקמח החומוס יש כ 21 גרם חלבון ל 100 גרם וגולת הכותרת הינה 50 גרם חלבון ל 100 גרם מוצר בקמח הסויה. גם גרעיני הצ'יה מכילים כ 20 גרם חלבון.

    בקיצור קיבלתם מזון עם כמות ממוצעת של 25 גרם חלבון מגוון ל 100 גרם מוצר וכל מה שנשאר לכם זה לאכול 400 גרם קציצות ביום. אגב, זה גם מאוד דיאטתי ומתאים לדיאטת חלבונים מזינה.

    ולמתכון: טוחנים  את כל המוצרים במעבד מזון, זה נראה כמו עיסה. במחבת שמים שמן ומטגנים את הקציצות.

     

    אפשר לשלב אורז מלא בעיסה (אבל אז יורד יחס החלבון) ואפשר להוסיף פירורי לחם.

    באופן תמוה הקציצות ממש מצויינות וטעימות גם לכאלו שהם לא טבעונים. אם הטעמים חזקים לכם אתם יכולים לשים אותן ברוטב צ'ילי ולבשל כמה דקות עד שהרוטב מתכרמל  או לאכול עם קטשופ.

    מומלץ להגיש עם מנת מג'דרה וסלט ירקות.

    See less
מערכת איפיינד
  • 0
  • 0

מתכון חרוסת פירות מכירים?

מתכון חרוסת פירות מכירים?

Read less
  1. מתכון חרוסת פירות עשירה בטעמים   מצרכים 2 תפוחי עץ 2 אגסים 1 כוס אגוזי מלך 1 כוס שקדים 1 כוס פיסטוקים 1 כוס תמרים 1 כוס צימוקים 2 כוסות יין מתוק 2 כפיות קינמון אופן ההכנה במעבד מזון מניחים את כל החומרים ומעבדים , למי שאוהב עיסה חלקה לתת למעבד לעבוד רגיל. לעיסה לא חלקה לעבוד עם מעבד המזון לסרוגיRead more

    מתכון חרוסת פירות עשירה בטעמים

     

    מצרכים
    2 תפוחי עץ
    2 אגסים
    1 כוס אגוזי מלך
    1 כוס שקדים
    1 כוס פיסטוקים
    1 כוס תמרים
    1 כוס צימוקים
    2 כוסות יין מתוק
    2 כפיות קינמון

    אופן ההכנה

    במעבד מזון מניחים את כל החומרים ומעבדים , למי שאוהב עיסה חלקה לתת למעבד לעבוד רגיל. לעיסה לא חלקה לעבוד עם מעבד המזון לסרוגין, מומרים במקרר להכין כלי מזכוכית או פיירקס

    See less
מערכת איפיינד
  • 0
  • 0

מתכון לריבת שזיפים מופלאה וקלה להכנה

מתכון לריבת שזיפים מופלאה וקלה להכנה

Read less
  1. מתכון לריבת שזיפים מופלאה וקלה להכנה מצרכים קילו פרי חצי קילו סוכר מיץ מלימון אחד אופציה: קינמון, ציפורן, מקל וניל. אופן ההכנה אומנם אנחנו בתחילתו של החורף אבל אין כמו פירות קיץ ויותר טוב מכך להמשיך ולהנות מהן גם בחורף. וכאשר שולחים את אבא שלי לקניות, התוצאה היא כמויות עצומות של פירות שלא ניתן לאכולRead more

    מתכון לריבת שזיפים מופלאה וקלה להכנה

    מצרכים
    קילו פרי
    חצי קילו סוכר
    מיץ מלימון אחד
    אופציה: קינמון, ציפורן, מקל וניל.

    אופן ההכנה

    אומנם אנחנו בתחילתו של החורף אבל אין כמו פירות קיץ ויותר טוב מכך להמשיך ולהנות מהן גם בחורף.
    וכאשר שולחים את אבא שלי לקניות, התוצאה היא כמויות עצומות של פירות שלא ניתן לאכול את כולם….. ומכיוון שכל כך חבל לזרוק אותם….מצאתי פתרון מעולה, הכנת ריבות ביתיות טעימות. גם משמרות את הטעם העז של הפרי לחורף וגם הופכות למעין ממתק חצי בריא. לשמחתי בקיץ הזה שימרנו די הרבה חברות.

    אין פשוט וטעים מריבות…אחרי שתכינו ותטעמו, אני בספק אם תוכלו לאכול מהריבות הקנויות שטעמן המלאכותי ממש פוגם בהנאה….

    הפעם הכנתי ריבת שזיפים וריבת נקטרינות, אך בעיקרון ניתן להכין את המתכון עם כל פרי(ענבים, תותים, אפרסקים, משמשים, שזיפים, תאנים ועוד).

    אופן ההכנה:

     

      • שוטפים את הפירות היטב, חותכים את הפרי לחתיכות בינוניות (חשוב על מנת שהריבה תהיה "בשרנית"), אני חותכת לפרוסות(במידה ואתם אוהבים חתיכות פרי גדולות, אז ניתן לחתוך לחתיכות גדולות יותר) חתיכות קטנות יתפרקו בבישול והריבה לא תהיה בצורה של קונפיטורה.

     

      • שמים את הפרי בקערה ומעליו שמים את הסוכר והמיץ לימון, משרים את הכל כחצי שעה בערך(מה שבעצם גורם לריבה להיקרש זה הפקטין שמצוי בלימון).

     

      • לאחר שהתערבות עמדה מספיק זמן, ניתן לראות את צבע הסוכר שהשתנה לורדרד, שמים את כל המרכיבים בסיר על להבה גבוהה ומביאים לרתיחה, אחר כך מנמיכים את האש ללהבה קטנה לעוד כשעה, לבחוש מידי פעם בכף עץ, לא לעזוב את הריבה ולא להגביר את הלהבה. לא לבחוש חזק מידי על מנת לא לפרק את הפרי.

     

      • איך תדעו שהריבה מוכנה? טריק נחמד: לפני שמתחילים את הכנת הריבה מכניסים צלחת קטנה למקפיא, כשרוצים לבדוק האם הריבה מוכנה, מוציאים את הצלחת מהמקפיא ומוזגים לתוכה כפית מהנוזל של הריבה, מחכים 2-3 דקות שהנוזל יתקרר ומעבירים אצבע במרכז כך שבעצם חוצים אותה ל-2, כשהריבה מוכנה הנוזל של הריבה נשאר ולא חוזר למקומו, כשהיא אינה מוכנה זה חוזר להיות חלק אחד, משמע שהיא עדיין לא מספיק צמיגית וצריך להמשיך את הבישול ולחזור על הבדיקה.

     

      • לאחר שהריבה מוכנה נותנים לה להתקרר ומעבירים אותה לצנצנות מעוקרות, סוגרים היטב משאירים כך את הצנצנות עד שהריבה מתקררת. לאחר הפתיחה יש לשמור את הריבה במקרר.

     הערות להכנה:

    פקטין:  הוא החומר שמצוי בלימון ובגרעינים שלו(גם בתפוח עץ ובחרצנים יש הרבה פקטין) וגורם לריבה להיקרש.

    האופן בו מעקרים את הצנצנות: לוקחים צנצנת בעלת מכסה הנסגר היטב.
    שוטפים אותה בסבון ובמים, ממלאים אותה במים רותחים ומניחים ל־10 דקות.
    שופכים את המים ומניחים לצנצנת להתייבש ולהתקרר לטמפרטורת החדר.

    See less
מערכת איפיינד
  • 0
  • 0

מתכון מרק עגבניות

מתכון מרק עגבניות

Read less
  1. מצרכים 2 כפות שמן זית 4 שיני שום קצוצות 2 בצלים בינונים 4 קופסאות שימורים של עגבניות מרוסקות 1 כף פילפל שחור קורט מלח כף סוכר 1 כף חוואיג' פטרוזיליה קצוצה אופן ההכנה המרק הזה ממש קל להכנה, החלק החשוב בו זה לקנות את קופסות השימורים :) למרות שאפשר לרסק גם עגבניות טריות וקלופות, אבל אני מעדיפה קופסאות.Read more

    מצרכים
    2 כפות שמן זית
    4 שיני שום קצוצות
    2 בצלים בינונים
    4 קופסאות שימורים של עגבניות מרוסקות
    1 כף פילפל שחור
    קורט מלח
    כף סוכר
    1 כף חוואיג'
    פטרוזיליה קצוצה

    אופן ההכנה

    המרק הזה ממש קל להכנה, החלק החשוב בו זה לקנות את קופסות השימורים 🙂 למרות שאפשר לרסק גם עגבניות טריות וקלופות, אבל אני מעדיפה קופסאות. מחממים בסיר את שמן הזית, משחימים מעט את הבצלים ומוסיפים את שיני השום לקראת סוף ההשחמה. רגע לפני ששיני השום נשרפות מרוקנים את רוטב העגבניות אל הסיר ומרתיחים. מוסיפים את התבלינים ומבלשים על אש קטנה כ – 40 דקות. מגישים בצלחת עמוקה עם קרוטונים או לחמניות קלויות בתנור טבולות במעט שמן זית. כמובן שניתן להקרים את המרק אם מוסיפי שמנת, אבל הסבר מדויק בפעם הבאה. בהצלחה.

    See less
מערכת איפיינד
  • 0
  • 0

מרק אפונה מוקרם  האם יש מתכון מומלץ?

מרק אפונה מוקרם  האם יש מתכון מומלץ?

Read less
  1. מתכון מרק אפונה מוקרם   שמנת מתוקה לפחות 30% 100 גרם חמאה חבילת אפונה קפואה 2 תפוחי אדמה בינוניים - אדמדמים עלי אורגנו טריים 4 שיני שום 1 כף קורנפלור 1 בצל סגול בינוני חופן פטריות קצוצות כף שמן זית מלח פלפל גבינת פרמזן מגורדת  אופן ההכנה זה מרק מושחט בצורות קיצוניות וטעים, שילוב של שמנת עם אפונRead more

    מתכון מרק אפונה מוקרם

     

    שמנת מתוקה לפחות 30%
    100 גרם חמאה
    חבילת אפונה קפואה
    2 תפוחי אדמה בינוניים – אדמדמים
    עלי אורגנו טריים
    4 שיני שום
    1 כף קורנפלור
    1 בצל סגול בינוני
    חופן פטריות קצוצות
    כף שמן זית
    מלח
    פלפל
    גבינת פרמזן מגורדת 

    אופן ההכנה

    זה מרק מושחט בצורות קיצוניות וטעים, שילוב של שמנת עם אפונה. בסיר קוצצים את הבצל ומשחימים אותו במעט שמן זית אחרי כמה דקות מוסיפים את שיני השום קצוצות ומערבבים. מנמיכים את האש וממיסים את החמאה ומיד מוסיפים את השמנת- מבשלים 3 דקות על אש קטנה. שמים את תוכן שקית האפונה בסיר עם תפוחי האדמה מכסים במים ומרתיחים. אחרי כ 40 דקות בישול על אש קטנה כשהמים רותחים ותפוחי האדמה רכים, עם מערבל ידני טוחנים את המרק. מוסיפים את הקורנפלור מעורבב במים כדי שלא יהיהו בו גושים ושופכמים למרק תוך כדי ערבוב. אתם צריכים לקבל מרקם שמנתי חלק. מורידים מהאש, מפזרים את עלי האורגנו מעל עם גבינת הפרמז'ן מגורדת.

    See less
מערכת איפיינד
  • 0
  • 0

מתכון לסחלב – מתה על סאחלב בחורף,אבל קר לצאת לקנות… איך עושים סחלב בבית? למישהו יש את המתכון מתכון סחלב אמיתי ?

מתכון לסחלב – מתה על סאחלב בחורף,אבל קר לצאת לקנות… איך עושים סחלב בבית? למישהו יש את המתכון מתכון סחלב אמיתי ?

Read less
  1. מתכון קל לסחלב - באופן כללי יש כנראה אבקה של סחלב אמיתי אבל היא יקרה וקשה להשיג. יש מתכון מהיר שכולם עושים: כוס חלב כוס מים כף - קורנפלור כף סוכר סחלב קל מאוד ובהישג יד. כוס חלב 2 כפיות קורנפלור 2 כפיות סוכר מערבבים על האש בחימום איטי כדי שלא יצאו גושים. אפשר לשים בפנים תפוחי עץ לקראת סוף הבישול מיRead more

    מתכון קל לסחלב – באופן כללי יש כנראה אבקה של סחלב אמיתי אבל היא יקרה וקשה להשיג.
    יש מתכון מהיר שכולם עושים:
    כוס חלב
    כוס מים
    כף – קורנפלור
    כף סוכר
    סחלב קל מאוד ובהישג יד.
    כוס חלב
    2 כפיות קורנפלור
    2 כפיות סוכר

    מערבבים על האש בחימום איטי כדי שלא יצאו גושים.

    אפשר לשים בפנים תפוחי עץ לקראת סוף הבישול
    מי זהר – שאלו מים מפרחי הדר
    או מי וורדים – אבל זה יש לזה טעם של מלאבי
    אפר שורצוי לפזר מעל גם קינמון, קוקוס, אגוזים טחונים מעל

    בקיצור מחמם מושלם לחורף!

    See less
מערכת איפיינד
  • 0
  • 0

איך מכינים פנקייק ואיזה תוספת ממש שווה אפשר להוסיף לפנקייק?

איך מכינים פנקייק ואיזה תוספת ממש שווה אפשר להוסיף לפנקייק?

Read less
  1. פנקייק זה הכי קל בעולם: על כל כוס קמח, חצי כוס חלב , 25 גרם חמאה מומסת, 1 ביצה, חצי אבקת אפיה, קצת מים, כף סוכר. לפי היחסים האלו יוצרים בלילה עד שהיא חלקה לגמרי למרות שהגושים זה לא נורא. במחבת לוהט ומשומן בחמאה יוצקים שכבה מהבלילה עד שהיא מושחמת משני הצדדים. הכי טעים עם פנקיק - זה כמובן פירות העונהRead more

    פנקייק זה הכי קל בעולם:
    על כל כוס קמח, חצי כוס חלב , 25 גרם חמאה מומסת, 1 ביצה, חצי אבקת אפיה, קצת מים, כף סוכר.
    לפי היחסים האלו יוצרים בלילה עד שהיא חלקה לגמרי למרות שהגושים זה לא נורא.
    במחבת לוהט ומשומן בחמאה יוצקים שכבה מהבלילה עד שהיא מושחמת משני הצדדים.

    הכי טעים עם פנקיק – זה כמובן פירות העונה קצוצים, אפשר למרוח עם שוקולד, דבש או מייפל.
    בתאבון….

    See less
מערכת איפיינד
  • 0
  • 0

מתכון שטרודל מהיר – איך מכינים שטרודל טעים מהר ובלי בלאגן מיותר?

מתכון שטרודל מהיר – איך מכינים שטרודל טעים מהר ובלי בלאגן מיותר?

Read less
  1. מתכון לשטרודל - עוגת תפוחים   המתכון הכי מהיר לשטרודל מופלא... מפשירים בצק עלים - ומרדדים לפי הכמות שרוצים. לוקחים 2-3 תפוחים וחותכים אותם לקוביות, מעבבים עם כמה צימוקים , סוכר, קינמון ואפשר מעט לימון. מגלגלים את המילוי את תוך רצועות בצק עלים. שמים בתנור לחצי שעה - ואוכלים אפשר עם קצת גלידה אוRead more

    מתכון לשטרודל – עוגת תפוחים

     

    המתכון הכי מהיר לשטרודל מופלא…
    מפשירים בצק עלים – ומרדדים לפי הכמות שרוצים.

    לוקחים 2-3 תפוחים וחותכים אותם לקוביות, מעבבים עם כמה צימוקים , סוכר, קינמון ואפשר מעט לימון.
    מגלגלים את המילוי את תוך רצועות בצק עלים.
    שמים בתנור לחצי שעה – ואוכלים אפשר עם קצת גלידה או בלי.

    See less
מערכת איפיינד
  • 0
  • 0

בוטנים קלויים – איך קולים בוטנים במחבת?

בוטנים קלויים – איך קולים בוטנים במחבת?

Read less
  1. מתכון לבוטנים קלויים   בוטנים קלויים במחבת - כשהם טריים זה חלומי. משרים את הבוטנים במים - על כל כוס מים כפית מלח. אחרי שעתיים שמים על מחבת עם אש קטנה מפזרים מעט מלח. אפשר לשים שמן אבל לא הכרחי - ומה שעושים מתחילים לנער בעדינות את המחבת כדי שהבוטנים יקלו מכל הכיוונים ולא ישרפו. בתמונה בוטנים עםRead more

    מתכון לבוטנים קלויים

     

    בוטנים קלויים במחבת – כשהם טריים זה חלומי.
    משרים את הבוטנים במים – על כל כוס מים כפית מלח.
    אחרי שעתיים שמים על מחבת עם אש קטנה מפזרים מעט מלח.
    אפשר לשים שמן אבל לא הכרחי – ומה שעושים מתחילים לנער בעדינות את המחבת כדי שהבוטנים יקלו מכל הכיוונים ולא ישרפו.
    בתמונה בוטנים עם הרבה מלח… אבל לא לשכוח שהמלח יורד עם הקליפות, ונשטף בגרון עם הבירה.
    טעם גן עדן…

    See less