איפיינד Latest שאלות

אנונימי
  • 0

האם מסז' וטיפולי ספא הם יעילים או רק משמשים לכיף?

  • 0

Related Questions

לענות לשאלה

לענות לשאלה

ביחרו סוג וידאו

Put Video ID here: https://www.youtube.com/watch?v=sdUUx5FdySs Ex: "sdUUx5FdySs".

1 Answer

  1. מסז' ארוך ומושקע הוא תענוג אמיתי ששולח את הגוף העייף מעמל היום למקומות שלווים ורעננים יותר. כיום ניתן למצוא מגוון רב של טיפולי ספא בכל עיר ואתר נופש, וההיצע יכול אפילו לבלבל. סקירה קצרה של סוגי המסאז'ים יכולה לעזור לכם לבחור טיפול שיענה על הרצונות שלכם ויתאים לגוף שלכם.

    יש מגוון גדול של טיפולים, אפילו במסגרת ספא אחד, ולכן המסז' שלכם צריך להתאים למצב הגופני שלכם ולסוג המגע שאתם אוהבים. הביישנים שביננו גם צריכים לקחת בחשבון אם הטיפול מתנהל בלבוש מלא או חלקי.

    העיסויים שבהם המעסה לש את השרירים מכל הלב מתאימים למי שאוהב מגע עמוק וחזק יותר. מסז' שוודי הוא עיסוי נמרץ שנועד לשחרר שרירים תפוסים ולעורר את מחזור הדם, המטרה של העיסוי היא להרפות את המתחים אך להשאיר בגוף תחושה נמרצת ואנרגטית. לומי לומי הוא מסאז' ממריץ שמקורו בהוואי, וגם הוא מתרחש בקצב מהיר ועז יותר. עיסויים אגרסיביים נוספים כוללים גם עיסוי רקמות שמתמקד בהרפיית שרירים נוקשים ובכאבים כרוניים. העיסוי הנמרץ מכולם הוא עיסוי ספורטאים שמיועד לאנשים שעוסקים בספורט בדרך קבע, ומטרתו לשחרר את החומצה הלקטית המצטברת בשריר בעת הפעילות ושגורמת תחושה של כבדות ועייפות. בנוסף, עיסוי ספורטאים עובד גם על גמישות המפרקים והרפיית שרירים מכווצים.

    לעומת הטיפולים הממריצים, ישנם טיפולים ששמים דגש על רוגע והרפייה, שבדרך כלל נקראים הטיפולים המפנקים. מסאז' שנעשה עם שמנים ארומטיים, מיועד להפיג מתחים ולהשרות תחושה של שלווה. טיפול עדין עוד יותר הוא העיסוי הלימפטי שמיועד לחזק את מערכת החיסון אצל אנשים שסבלו מהחלשות שלה. ישנם עיסויים מיוחדים לנשים בהריון שמשלבים טיפול באזורים הרגישים, כגון הגב התחתון, שניתן לשלב עם טיפוח והזנת העור למניעת סימני מתיחה. עיסוי באבנים חמות גם כן מיועד להרפיה עמוקה של השריר באמצעות חום האבנים.

    למי שמעדיף טיפולים בלבוש מלא ללא שמנים, ישנם טיפולים רבים כאלה שמקורם במזרח הרחוק כגון שיאצו, טווינא, ועיסוי תאלינדי. השיאצו מבוסס על מיפוי של ערוצי אנרגיה בגוף, ולחיצות שמטרתן לווסת את הזרימה בהם. הטיפול משמש לשיכוך כאבים, אך גם לרגיעה נפשית. הטווינא, שמשלב לחיצות עם עיסוי שרירים, מתמקד באזור הצוואר, הכתפיים ועמוד השדרה.

    ישנם גם טיפולים ממוקדים לאזורים ספציפיים בגוף, כגון עיסוי פנים וקרקפת שמיועד להרפיה, או עיסוי רפלקסולוגי בכף הרגל. פולאריטי הוא עיסוי מיוחד שמרפה את את קצות העצבים בפנים ובכפות הידיים, ובצדק זכה לכינוי עיסוי קצוות.

    אין ספק שהדרך הטובה ביותר לחוות מסז' היא בשילוב חבילת טיפולים מפנקת (במיוחד אם קיבלתם אותה במתנה!). אתרי ספא רבים מציעים חבילות שכוללות שני טיפולים כגון עיסוי גוף ועיסוי קרקפת או כפות רגליים, וכן חבילות שבהן ניתן להכין את הגוף למסז' באמצעות טבילה באמבט שמנים, שהייה בסאונה, או פילינג גוף, שפותחים את הנקבוביות ומסייעים לעור לספוג טוב יותר את החומרים המזינים והמרככים בשמני המסז'. כאשר רוכשים חבילות, ברוב המקומות ניתן להשתמש באופן חופשי במתקנים כגון הבריכה או הסאונות.

    אפשר למצוא כיום חבילות אישיות או זוגיות שמכוונים לחוויות שונות כגון ימי הולדת, הצעות נישואים, או סתם יום רומנטי. האורחים מתפנקים עם כיבוד כגון שוקולד ופירות, ולעיתים גם יין. המשקיענים יכולים לשלב יום טיפולים עם לינה במקום או ארוחות גורמה. הטרנד האחרון בתחום הוא מסיבת רווקים או מסיבת רווקות בספא, שכוללת טיפול אישי לכל מוזמן וכן שילוב עם ערב גבינות ויין או ערב סושי.