איפיינד Latest שאלות

אנונימי
  • 0

איך להתאים קסדת אופניים?

  • 0

Related Questions

לענות לשאלה

לענות לשאלה

ביחרו סוג וידאו

Put Video ID here: https://www.youtube.com/watch?v=sdUUx5FdySs Ex: "sdUUx5FdySs".

1 Answer

  1. לא כל רוכבי האופניים הישראליים שמדוושים בחריצות אפילו בימי הקיץ הבוערים מאושרים מהחוק החדש שמחייב חבישת קסדה בזמן הרכיבה, גם בגלל חוסר הנוחות וגם בגלל שמדובר בהוצאה של 80 ש"ח לדגם פשוט ועד אלף ומשהו ש"ח לקסדה אקסטרווגנטית. אבל מכיוון שקנס של 250 ש"ח מרחף מעל הראשים נטולי הקסדה, הנה סקירה קצרה על קסדות האופניים שניתן להשיג.

    איך לבחור קסדה מתאימה? הקסדה באה להגן על הראש ותכולתו היקרה במקרה של נפילה או חבטה. ילדים רבים שנפגעים בתאונות רכיבה סובלים מפגיעות ראש שיכלו להיות פחות קריטיות אם הגולגולת היתה מוגנת. כדי להבטיח הגנה אמיתית הקסדה צריכה להיות צמודה לראש – גם לשבת טוב על האבטיח בחלק העליון, וגם להיות מהודקת טוב לסנטר. קסדה שמחליקה לצדדים תציק לרוכב ותחייב אותו להוריד את הידיים מהכידון כל הזמן. מקרה גרוע יותר הוא קסדה שמחליקה קדימה על העיניים ועלולה להסתיר את הדרך ברגע קריטי…

    כאשר מודדים קסדה צריך לוודא שאפשר לפתוח את הרצועות בקלות, כדי שניתן יהיה להסיר אותה בשעת הצורך. כדי לספק הגנה מתאימה הקסדה צריכה להגיע עד קו הגבות (ולא מעבר לכך) כדי לכסות גם את המצח במקרה של פגיעה. ככל שהריפוד הפנימי איכותי יותר, כך ההתאמה תהיה יותר מוצלחת.

    הקיץ החם לא מרחם על חובשי הקסדה, והלחות והזיעה המצטברים ישמידו כל פן או עיצוב שיער. לכן כדאי להקפיד על עיצוב שמבטיח אוורור, כלומר קסדה עם תעלות אוויר וחורי אוורור, אך כאלה שלא פוגעים ביציבות ובמיגון שלה. בנוסף, כדאי לחפש קסדה עם ריפוד נושם (עדיף כזה שמתייבש בזריזות).

    איזה קסדות אופניים יש בשוק? ברוזן ומינץ אפשר להשיג קסדות לא ממותגות במחיר שפוי של 80 ש"ח, וגם קסדות בל וקסדות ג'ירו מאווררות, כולל דגמים עם סופגי זיעה נשלפים, או דגמים קלים במיוחד לנשים. יש קסדות עם מצחייה כדי למנוע סנוור מהשמש – בחלק מהדגמים המצחייה קבועה, אבל יש קסדות עם מצחייה מתפרקת. בנוסף יש דגמים של קסדות מלאות, כמו קסדות של אופנוע. מצמן את מירוץ מציעים קסדותspecialized קלות ומאוורות, עם שיטת רכיסה ייחודית ונוחה, לרכיבה בכביש ובהרים.

    כדאי לקנות קסדה עם תו תקן כדי להבטיח את איכות הביצוע שלה. מכון התקנים הישראלי נתן את אישורו לתקנים הבאים עבור קסדות אופניים: 1613 (ישראל), BS-6863-1989 (אנגליה), ANSI-Z 90.4-198 (ארה"ב), SNELL B. 90 (ארה"ב), CAN/CSA-D 113.2-M89 (קנדה), ECE-REG-22 (האו"ם), BFU R-9602 (שוויץ), KOVFS-185-6 (שבדיה), DIN 33-954 (גרמניה), NFS 72403-1989 (צרפת), AS-2063.2-1990 (אוסטרליה).

    אם קסדה עברה חוויה טראומטית ויש בה סדק או שבר, עדיף להחליף אותה באחת חדשה כי היא כבר לא תהיה מסוגלת לספוג מכות ולהגן על הראש כמו שצריך. כעת נותר רק לקוות שהמחוקקים הנמרצים יקחו את הדאגה לרוכבים צעד אחד קדימה ויספקו להם שבילי אפניים איכותיים שיצמצמו את החיכוך עם מכוניות חסרות רחמים. רכיבה בטוחה!