Discy Latest שאלות

אנונימי
  • 0
  • 0

איך לתכנן ארוחה מתאימה לחולי סוכרת ?

איך לתכנן ארוחה מתאימה לחולי סוכרת ?

Read less
  1. לעיתים קרובות כאשר אנשים מאובחנים כחולי סוכרת, הם אינם יודעים כיצד להתחיל להיערך לטיפול ברעה חולה זו. דרך אחת חשובה היא לערוך שינוי בצורת האוכל ובהרכבו. יש לשנות קודם כל את כמויות המזון הנצרכות. התמקדו במילוי הצלחת בירקות נטולי עמילן וסוגי מזון ובשר אחרים עם כמויות עמילן קטנות ככל האפשר. הרכבת צלחתקיראו עוד

    לעיתים קרובות כאשר אנשים מאובחנים כחולי סוכרת, הם אינם יודעים כיצד להתחיל להיערך לטיפול ברעה חולה זו. דרך אחת חשובה היא לערוך שינוי בצורת האוכל ובהרכבו. יש לשנות קודם כל את כמויות המזון הנצרכות. התמקדו במילוי הצלחת בירקות נטולי עמילן וסוגי מזון ובשר אחרים עם כמויות עמילן קטנות ככל האפשר. הרכבת צלחת האוכל שלכם היא דרך קלה להתחיל בניהול והשגחה על כמות הגלוקוזה בדם.

    אין צורך בכלים או בספירה מיוחדת.זה פשוט ויעיל כאחד – ציירו קו דמיוני על צלחתכם והחלו לבחור את המזון בו חשקתם ואשר הוא מתאים לכם וקדימה – הפיקו מלוא ההנאה מהאוכל. דרך זו מכונה "שיטת הצלחת". ברגע בו שיניתם מתוך הכרה את כמויות המזון אותן אתם צורכים, תוכלו לפנות לבחירת מזון בריא יותר מכל סוגי המזון.

    הדרך הקלה ביותר להתמודד עם ניהול המאבק בסוכרת היא ליצור את צלחת המזון שלכם. זה פשוט ויעיל כאחד הן לטיפול בסוכרת והן להשלת הקילוגרמים המיותרים. עדיין תוכלו לבחור במאכלים ובמזון בהם תחפצו אך הכול בשינויי הכמויות כאמור וכך תמעיטו בצריכת עמילנים. ברגע שאתם מוכנים תוכלו לפנות לסוגי המזון האחרים והשונים.

    להלן מספר צעדים פשוטים להתחלה:

    1. טלו צלחת מהסוג בו אתם משתמשים לארוחה העיקרית שלכם בצהרים, נאמר, והעבירו קו באמצעיתה.

    2. עתה העבירו קו נוסף באחד משני החצאים שנוצרו כך שיש לכם שלושה קטעים, אחד גדול ושניים קטנים.

    3. מלאו את הקטע הגדול בירקות מעוטי עמילן כמו תרד, גזר, חסה, אפונה ירוקה, כרוב, ברוקולי, כרובית, עגבנייה, בצל, מלפפון, סלק, במיה, פטריות, צנון ופלפל.

    4. באחד משני הקטעים הקטנים, שימו מזון עמילני כמו לחם מחיטה מלאה, דגני בקר עתירי סיבים, דייסת קווקר, סולת, תירס מבושל, אורז, פסטה, שעועית ואפונה מבושלות, תפוחי אדמה, בטטה, קישואים, קרקרים דלי שומן וכדומה.

    5. עתה הוסיפו בקטע השלישי שנותר ומחכה לתורו בסבלנות, בשר או תחליפים כעוף ללא עור, דגי טונה וסלמון, מאכלי ים כשרימפס ואחרים, בשר רזה מסוגים שונים, טופו, ביצים וגבינה דלת שומן.

    6. הוסיפו לזה כוס חלב רזה או יוגורט או אפילו לחמנייה קטנה.

    7. פרי או חצי כוס סלט פירות ועתה תוכננה ארוחתכם.

    ארוחת הבוקר: צלחתכם אומנם תראה אחרת בארוחת הבוקר אולם הרעיון דומה והעיקרון שווה תוך שמירה על כמויות מצומצמות. מחצית מהצלחת למזון עמילני ובחלק הקטן פרי ובחלק הנותר סוג של בשר כלשהו.

    See less
    • 0