Discy Latest שאלות

אנונימי
  • 0
  • 0

מה נשים צריכות לדעת על מחלות לב?

מה נשים צריכות לדעת על מחלות לב?

Read less
  1. לב אישה : דברים שנשים צריכות לדעת על מחלות לב לצערנו מחלות לב נעשו נפוצות בקרב נשים ממש כמו בקרב גברים, אך השוויון נגמר כאן. ההבדל במין גורם להבדלים בגורמי סיכון, סימפטומים, אבחון וטיפול. הכרת המאפיינים היחודיים למחלות לב בקרב נשים יכולה להיות גורם קריטי במניעה, זיהוי והתמודדות עם מצבי חירום. להתקףקיראו עוד

    לב אישה : דברים שנשים צריכות לדעת על מחלות לב

    לצערנו מחלות לב נעשו נפוצות בקרב נשים ממש כמו בקרב גברים, אך השוויון נגמר כאן. ההבדל במין גורם להבדלים בגורמי סיכון, סימפטומים, אבחון וטיפול. הכרת המאפיינים היחודיים למחלות לב בקרב נשים יכולה להיות גורם קריטי במניעה, זיהוי והתמודדות עם מצבי חירום.

    להתקף לב אצל אישה יש סימפטומים שונים מאשר אצל גבר, ומסיבה זו נשים לא אובחנו כראוי במשך שנים רבות. גם גבר וגם אישה יחושו כאבים בחזה, וחלק מהנשים יחושו גם כאבים בזרוע (בדרך כלל בזרוע שמאל), אך נשים חשות גם סימפטומים אחרים שלא נתפסים כקשורים ללב: כאבים בלסת או בצוואר, כאב בטן או כאב בחלק העליון של הגב.

    בעוד רוב הגברים מתלוננים על תחושת מעיכה או לחץ בחזה, הנשים בדרך כלל חשות כאב דוקר ופחות אינטנסיבי. נשים נוטות גם לחוש בחילה, עייפה, חולשה, קוצר נשימה ואובדן תיאבון בהקשר של אירוע לב. כיום הסימפטומים האלה ידועים ומוכרים יותר ותודות לכך נשים רבות יותר מסוגלות להעריך נכונה את מצבן ולפנות לסיוע רפואי שמציל את חייהן.

    גם אבחון נכון תלוי במין – נשים נוטות לקבל תוצאות חיוביות בבדיקה ארגומטרית (בדיקה לאיתור מחלת לב), אפילו אם בפועל מצב הלב שלהן לא טוב. במקרה זה סריקה לבבית באמצעות תאליום מספקת תוצאות אמינות יותר.

    לגבי הטיפול, בשנת 1991 הקרדיולוגית ד"ר ברנרדין הילי טבעה את המונח "סינדרום ינטל" כדי לתאר מצב שבו נשים מקבלות טיפול פחות ליעיל למחלות לב עקב דיעות קדומות של רופאים שמעדיפים להצימד לשיטות שמרניות וכן מחוסר במחקר שמתמקד בלב הנשי. ד"ר הילי טענה שאם אישה רוצה לקבל טיפול אופטימלי לבעיה לבבית מוטב לה להתחפש לגבר (כמו ינטל, הגיבורה של יצחק בשביס-זינגר אשר התחפשה לבחור כדי ללמוד בישיבה, וגולמה על ידי ברברה סטרייסנד בסרט באותו שם).

    למרות שהמחקר אכן התקדם מאז, הבעיה עדיין קיימת וכאשר מדובר באישה שסובלת ממחלת לב או זקוקה לטיפול בהתקף לב צריכה לעמוד על שלה (או להדריך את בני המשפחה) מול הרופאים כדי לקבל מידע על כל הטיפולים האפשריים, גם אם הם נחשבים אגרסיביים יותר.

    כמובן, תמיד מומלץ להקדים תרופה מכה, ואם אפשר להימנע מצרות כאלה. הסיכון לפתח מחלת לב עולה ביחס ישיר לסיכונים בריאותיים שמשותפים גם לגברים: עישון, לחץ דם גבוה, רמות גבוהות של כולסטרול, משקל יתר, לחץ, סוכרת, חוסר בפעילות גופנית וכן היסטוריה משפחתית של מחלות לב. עם זאת, ישנם מצבים ייחודיים לנשים: שילוב של גלולות למניעת הריון ועישון יכול לגרום למחלות לב בגיל צעיר יותר מהממוצע. הסיכון עולה אם במקביל לנטילת הגלולות והעישון מדובר באישה שסובלת מאחד מגורמי הסיכון שציינו למעלה.

    כדי להוריד את הסיכון מומלץ בחום להפסיק לעשן ולהוריד משקל עודף. פעילות גופנית סדירה (לפחות שלוש פעמים בשבוע) תעזור לכם להילחם בגורמי סיכון כגון כולסטרול וסוכר גבוה, וכבונוס תיהנו מגזרה חטובה יותר. תזונה בריאה תעזור לכם להשלים את המהלך החיובי הזה – הדיאטה הטובה ביותר כוללת הרבה ירקות טריים ופירות וכן דגנים מלאים שיעניקו לכם סיבים וויטמינים, ובנוסף מקורות דלי שומן לחלבון.

    המצב הנפשי ומצב הרוח משפיעים מאוד על הנשים שנוטות, מה לעשות, לקחת ללב. מבחינה סטטיסטית נשים נוטות יותר ללקות בדכאון והפרעות חרדה פי 2 מגברים! למרבה הצער, דכאון יכול להגביר בצורה דרמטית את הסיכון ללקות במחלת לב. אישה שחשה שהיא סובלת מתחושות של דכאון לאורך זמן צריכה לפנות לייעוץ. בנוסף לתרפיה, גם שינויים בהרגלי החיים (שיפור התזונה והוספת פעילות גופנית) יכולים לחולל פלאים. אפשר וכדאי להתמודד עם הפרעות חרדה ולא להיכנע להן – יוגה, ביופידבק ואמצעים נוספים בהחלט יכולים לעזור לכן לקחת שליטה על חייכן ולשפר אותם.

    See less
    • 0
אנונימי
  • 0
  • 0

איך לתכנן ארוחה מתאימה לחולי סוכרת ?

איך לתכנן ארוחה מתאימה לחולי סוכרת ?

Read less
  1. לעיתים קרובות כאשר אנשים מאובחנים כחולי סוכרת, הם אינם יודעים כיצד להתחיל להיערך לטיפול ברעה חולה זו. דרך אחת חשובה היא לערוך שינוי בצורת האוכל ובהרכבו. יש לשנות קודם כל את כמויות המזון הנצרכות. התמקדו במילוי הצלחת בירקות נטולי עמילן וסוגי מזון ובשר אחרים עם כמויות עמילן קטנות ככל האפשר. הרכבת צלחתקיראו עוד

    לעיתים קרובות כאשר אנשים מאובחנים כחולי סוכרת, הם אינם יודעים כיצד להתחיל להיערך לטיפול ברעה חולה זו. דרך אחת חשובה היא לערוך שינוי בצורת האוכל ובהרכבו. יש לשנות קודם כל את כמויות המזון הנצרכות. התמקדו במילוי הצלחת בירקות נטולי עמילן וסוגי מזון ובשר אחרים עם כמויות עמילן קטנות ככל האפשר. הרכבת צלחת האוכל שלכם היא דרך קלה להתחיל בניהול והשגחה על כמות הגלוקוזה בדם.

    אין צורך בכלים או בספירה מיוחדת.זה פשוט ויעיל כאחד – ציירו קו דמיוני על צלחתכם והחלו לבחור את המזון בו חשקתם ואשר הוא מתאים לכם וקדימה – הפיקו מלוא ההנאה מהאוכל. דרך זו מכונה "שיטת הצלחת". ברגע בו שיניתם מתוך הכרה את כמויות המזון אותן אתם צורכים, תוכלו לפנות לבחירת מזון בריא יותר מכל סוגי המזון.

    הדרך הקלה ביותר להתמודד עם ניהול המאבק בסוכרת היא ליצור את צלחת המזון שלכם. זה פשוט ויעיל כאחד הן לטיפול בסוכרת והן להשלת הקילוגרמים המיותרים. עדיין תוכלו לבחור במאכלים ובמזון בהם תחפצו אך הכול בשינויי הכמויות כאמור וכך תמעיטו בצריכת עמילנים. ברגע שאתם מוכנים תוכלו לפנות לסוגי המזון האחרים והשונים.

    להלן מספר צעדים פשוטים להתחלה:

    1. טלו צלחת מהסוג בו אתם משתמשים לארוחה העיקרית שלכם בצהרים, נאמר, והעבירו קו באמצעיתה.

    2. עתה העבירו קו נוסף באחד משני החצאים שנוצרו כך שיש לכם שלושה קטעים, אחד גדול ושניים קטנים.

    3. מלאו את הקטע הגדול בירקות מעוטי עמילן כמו תרד, גזר, חסה, אפונה ירוקה, כרוב, ברוקולי, כרובית, עגבנייה, בצל, מלפפון, סלק, במיה, פטריות, צנון ופלפל.

    4. באחד משני הקטעים הקטנים, שימו מזון עמילני כמו לחם מחיטה מלאה, דגני בקר עתירי סיבים, דייסת קווקר, סולת, תירס מבושל, אורז, פסטה, שעועית ואפונה מבושלות, תפוחי אדמה, בטטה, קישואים, קרקרים דלי שומן וכדומה.

    5. עתה הוסיפו בקטע השלישי שנותר ומחכה לתורו בסבלנות, בשר או תחליפים כעוף ללא עור, דגי טונה וסלמון, מאכלי ים כשרימפס ואחרים, בשר רזה מסוגים שונים, טופו, ביצים וגבינה דלת שומן.

    6. הוסיפו לזה כוס חלב רזה או יוגורט או אפילו לחמנייה קטנה.

    7. פרי או חצי כוס סלט פירות ועתה תוכננה ארוחתכם.

    ארוחת הבוקר: צלחתכם אומנם תראה אחרת בארוחת הבוקר אולם הרעיון דומה והעיקרון שווה תוך שמירה על כמויות מצומצמות. מחצית מהצלחת למזון עמילני ובחלק הקטן פרי ובחלק הנותר סוג של בשר כלשהו.

    See less
    • 0
אנונימי
  • 0
  • 0

כיצד לאכול מזון מהיר ולשמור על דיאטה לסוכרת ?

כיצד לאכול מזון מהיר ולשמור על דיאטה לסוכרת ?

Read less
  1. האמינו או לא, ניתן לעשות בחירות של מזון מתוך הצע המזון המהיר. כיצד? דעו היטב מה אתם מזמינים ותכננו קדימה. שמרו על כלל הברזל הראשון של תזונה נכונה. אכלו סוגים שונים של מזון בכמויות סבירות תוך הגבלת אחוזי השומן והמלח תוך הקפדה על שמירת הדיאטנים והרופאים. המפתח הוא בהזמנת המזון. ניתן לצרוך בארוחה אחת אקיראו עוד

    האמינו או לא, ניתן לעשות בחירות של מזון מתוך הצע המזון המהיר. כיצד?
    דעו היטב מה אתם מזמינים ותכננו קדימה. שמרו על כלל הברזל הראשון של תזונה נכונה. אכלו סוגים שונים של מזון בכמויות סבירות תוך הגבלת אחוזי השומן והמלח תוך הקפדה על שמירת הדיאטנים והרופאים. המפתח הוא בהזמנת המזון. ניתן לצרוך בארוחה אחת את כל הקלוריות, השומן והמלח המוקצבות לכם ליום אחד מאידך, ניתן להזמין בתבונה ולאכול ארוחה די בריאה.

    יש תמיד לזכור כי מנת מזון מהיר עשויה לכלול כ 1,000 קלוריות ויותר, והיא עלולה להעלות את רמות הסוכר בדם למעלה מהצורך. הקפידו לדעת מה כמות התזונה במזון המוזמן. מרבית סוגי המזון המהיר הם בעלי אחוזי שומן גבוהים כמו הקלוריות והמלח.

    ניתן לאזן את הארוחה המהירה עם יתר הארוחות במשך היום.

    הקפידו כיצד מזונכם מבושל, עוף ודגים הם דוגמה טובה אך לא כשהם מטוגנים בשמן עמוק עם פרורי לחם. במידה והארוחה בה מדובר היא ארוחת בקר, הסתפקו בביגל או טוסט או אפילו מפין אנגלי בתוספת למיץ פירות או חלב רזה, דייסה של דגנים עם חלב רזה, חביתיות ללא חמאה או ביצים מקושקשות וכמובן ללא תוספות של נקניקיות מטוגנות או בייקון.

    בעת ההזמנה הימנעו ממילים כמו ג'מבו, ענק, הגדלה וכדומה. הזמינו מנות קטנות, אפילו כאלה של ילדים. כל המנות אותן תזמינו תהיינה מורכבות מבשר נקי ללא תוספות ורטבים ושיפור הטעם ייעשה על ידי לימון, ירקות או חרדל. הימנעו מקרואסונים ודומיהם. הדירו ידיכם ממק כפול או צ'יזבורגרים או נקניקיות עם גבינה ורטבים למיניהם. גם בעת הזמנת הסלטים הימנעו מקרוטונים ורטבים מיותרים. הימנעו מסלטי מיונז, תפוחי אדנה ואטריות.
    בהזמנת פיצה, בחרו בפיצות דקות עם תוספת ירקות. גם המנות האחרונות וגם כאן יש להשתמש בספירת קלוריות, השגחה על שומן וסוכר.
    אוכל סיני עשוי להיות פיתרון טוב אך גם כאן, יש להימנע מהמאכלים המטוגנים ומתוספות של סוכר ונתרן או מלח בעיקר ברטבים.

    See less
    • 0