איפיינד

גבינת מסקרפונה

השם בעברית : מסקרפונה

השם באיטלקית : MASCARPONE

כללי : מסקרפונה היא גבינה לבנה שנהבית בעלת מרקם רך מאד עם טעמים עדינים של מתיקות שמנתית. יש הגורסים כי מסקרפונה אינה גבינה אלא שמנת מעובדת. היא מיוצרת באיטליה משילוב של שמנת עם אנזים הגבנה (שהוא שם כללי לאנזימים ממקורות שונים המשמשים בתעשיית החלב כדי להפכו למוצק) ולעתים עם חובצה (חלב חמאה, BUTTERMILK), לאחר תהליך של דנטורציה קצר שבו משתנה מבנה המולקולה הגדולה, מבודדים את הגבינה מנוזליה. מבלי ליישנה. אופן הייצור של מסקרפונה שונה מיצרן ליצרן והיא נמצאת בשימוש בשפע של מנות ותבשילים. באופן מסורתי משתמשים לייצור מסקרפונה בחלב פרה.

המקור : מקור המסקרפונה הוא חבל לומברדיה שבצפון איטליה והיא מיוצרת כבר מהמאה השש עשרה. מקור השם נתון בויכוח והוא נובע מהשם של חוות מסקרפונה באזור לומברדיה, יש הגורסים כי מקור השם הוא שיבוש של הביטוי הספרדי "יותר טוב מטעים" – MAS QUE BUENO, או שהשם נגזר מהמילה האיטלקית MASCARPIA שהוא השם של גבינת הריקוטה בלומברדיה.

שימושים : מסקרפונה מככבת בשורה ארוכה של תבשילים וקינוחים כאשר המפורסמים ביותר ביניהם הם עוגת הטירמיסו והלזניה. יש ומשתמשים במסקרפונה כדי להשביח תבשילים במקום השימוש בחמאה, למשל הריזוטו המפורסם.
ניתן לאכול את המסקרפונה בצורתה הטבעית הטריה או למרחה על לחם עם מלח ופלפל לתיבול, או עם קוויאר או סלמון מעושן. עיקר השימוש הוא כבסיס לעוגות רבות ושונות ולאין ספור קינוחים. דוגמאות אחדות הן הטירמיסו, גלילי הפילו, קרם גבינה, ריגטוני עם פלפלים ופסטו מגבינת כבשים או עיזים, תותים בסירופ עם קרם מסקרפונה, אננס בגריל עם קרם מסקרפונה ועוד.

שומן : אחוז השומן מגיע עד ל 75%

Exit mobile version