איפיינד

ביופידבק – איך ביופידבק משפר את איכות החיים שלנו

ביופידבק היא שיטה יעילה ומרתקת להשיג שליטה על התגובות של גופנו בשעת לחץ וחרדה, להתמודד עם המצבים האלה ולהפחית את ההשפעה שלהם על התפקוד שלנו. מכירים את המצב שבו הדופק שלכם רץ, הידיים רועדות ומזיעות, חסר לכם אויר, וכל מה שאתם רוצים זה להירגע ולהחזיר את השליטה על הגוף שלכם? ביופידבק יכול לשמש אותנו להתגבר על אינספור בעיות שנגרמות כתוצאה מלחץ נפשי שגורר תגובות גופניות. לכן הוא מהווה טיפול בחרדת מבחנים, טיפול בחרדה חברתית, פחד טיסה, ועוד. בנוסף, ביופידבק יכול להפחית בעיות פיזיות כגון מיגרנות, תסמונת המעי הרגיז, ובעיות קשב וריכוז. באמצעות טיפול במכון או בעזרת מכשירי ביופידבק לשימוש ביתי אתם יכולים ללמוד כיצד לשלוט על הלב, הנשימה וההרגשה הכללית בקלות ובטבעיות, אפילו באמצעות תוכנת מחשב פשוטה ומהנה!

מה זה ביופידבק?

ביופידבק הוא פשוט תרגול של הורדת קצב הלב והנשימה שלכם באמצעות מעקב אחריהם במכשיר שמנטר אותם תוך שימוש בטכניקות הרפיה. מכשיר ביופידבק מכיל חיישנים עדינים שמולבשים על האצבעות (אל דאגה, זה לא כואב ולא פולשני..) אשר מודדים את קצב הלב ורמת ההזעה של האדם המתרגל. כאשר המתרגל מבצע את הוראות ההרפייה הוא רואה לנגד עיניו את התוצאות ובהדרגה לומד לשלוט בגופו. המילה ביופידבק (bio-feedback) מורכבת משני מושגים ביו = גוף ופידבק = משוב מיידי, כלומר משוב גופני מיידי: אנו לומדים ליצור שינויים בגוף שלנו ולהירגע באופן מיידי באמצעות מחשבה ותודעה. בדרך כלל התרגול הראשון שבו אתם רואים במו עינייכם כיצד מספר פעולות פשוטות מעניקות לכם שליטה, רגיעה ואיזון נפשי, הוא חוויה מדהימה באמת, במיוחד עבור אלה מאיתנו שהתרגלו לחשוש ממצבי לחץ וחרדה ואפילו נאלצו לפנות לטיפול תרופתי בשל כך.

כיצד אפשר לתרגל ביופידבק בבית?

הביופידבק פותח לפני כשישים שנה, אך רק בשנים האחרונות פותחה טכנולוגיה שמאפשרת לנו לתרגל בבית עם המכשור שמנטר את הדופק והעור. המכשירים כוללים את החיישנים שאפשר לחבר למחשב האישי (בדר"כ עם חיבור USB פשוט, כמו נגני מוזיקה) ותוכנת מחשב שקוראת את הנתונים ומציגה אותם על המסך. המכשיר הבולט והפופולרי ביותר בעולם נקרא Journey to the Wild Divine או "המסע אל הנשגב הפראי", מכשיר ביופידבק ביתי שפותח ע"י ד"ר דיפאק צ'ופרה. החדשנות של המכשיר הזה נובעת מכך שהוא למעשה משחק מחשב מהנה שבו אנו עוברים מעל לארבעים שלבים ומשימות שונות בעזרת ההדרכה של הדמויות במסך שמדברות באנגלית פשוטה. במקום לבהות בגראפים, המשחק מציע גרפיקה מרהיבה שמזכירה סרטי פנטזיה. לחצו כאן לצפייה בהדגמה של משחק הביופידבק המסע אל הנשגב היתרון במכשיר ביופידבק ביתי הוא כמובן הנוחות. אנחנו יכולים לשחק בזמן ובמקום שנוח לנו, ואין הגבלת זמן כמו במפגשים במכון ביופידבק. למי שלא מכיר טכניקות הרפייה ורגיעה מומלץ לרכוש ערכה שמשלבת הדרכות. יתרון נוסף הוא שמערכת ביתית עולה כמחצית מהסכום שנדרש ברוב מכוני הביופידבק עבור סדרה של תרגולים, וכמובן מכשיר אחד יכול לשרת את כל בני הבית (המשחק מתאים גם לילדים מגיל 7). לשיטת ביופידבק יש המון להעניק לבריאות הפיזית והמנטלית שלכם: לאחר שתלמדו להרפות שרירים, לשפר את הנשימה, ולשלוט בקצב הלב (כל הסממנים שמתרחשים בעת לחץ) תחזירו לעצמכם את השליטה ותרוויחו שלוה נפשית, חופש מהחרדות או ההפרעות שהגבילו את חייכם, וביטחון עצמי בגוף ונפש.

Exit mobile version